Saturday, February 25, 2012

novel (10): Kau jodoh aku, tapi aku cinta kau.( episod 10 )

Views
Bab 10


KAU JODOH AKU TAPI AKU CINTA KAU!



Hari ni..deringan telefon bimbit berwarna kelabu milik zul hakimi. berdering..ishh..rimas..” ni siapa pulak yang call pagi –pagi buta ni..aduh…tak tahu ke aku tengah tidur..ishh..menganggu betul..

“ helo sayang..still remember me..”

 siapa pulak la yang sayang menyang pagi –pagi buta ni..nak kata suara ija tak mungkin la..ishh..bila pulak sayang dia aku..arghh..dia perempaun jahat..

“ hmm.siapa ni…?”

“ alahh..darling you la, tak ingat ke.. I la Zura..kekasih you””

Suara anak keldai mana la mengedik pagi-pagi buta ni..gangguan betul, desis Hati Zul Hakimi

“ Zura”

“ zura?..”

“ ye la..your beloved la..siapa lagi..you..nanti ambik I kat airport ya..i waiting for you.rindu!. next week  I sampai tau”

Zura..aduh kenapa la kau muncul dalam hidup aku lagi..aku bukan pernah sayang kan kau pun..kau yang gedik- gedik dekat aku..

Ni mata ni pun satu lepas dengar suara perempuan mulut macam burung belatok tu.. tak leh tutup dah..ishh…nie pening kepala aku ni…

Baik aku turun minum air..dahaga la pulak..

hah..aku dapat idea.bijak kau otak datang idea time- time ni…

.apa kata kacau Ija tidur..padan muka dia..aku tak dapat tido dia kan isteri aku..kena la layan aku…hahaha….jahat jugak aku ni..

Zul Hakimi melangkah masuk ke dalam bilik Ija..Ija ni pun bilik tak berkunci dia buatnya lelaki masuk terkam kau macam mana..siapa susah..aku jugak kan…Zul hakimi bermonolog dalam hati..

Senyuman dah makin melebar…gatal…hahaha…
Dia mula menghampiri Ija..ishh..tido tu pun jangan la comel sangat..wat hati ni berdegup kencang tahu tak..kau ni pun satu…

Kain batik yang di pakai oleh Ija..tersingkap ke atas sedikit..menampakkan betisnya yang gebu…

Ija..kau ni nak goda aku ke apa…kenapa la hati aku cepat sangat tergoda dengan kau..pakai macam tu je pun..bukan baju mahal- mahal pun..kain batik je kau pakai setiap hari..tapi debaran dada kau ni mesti lain bila dengan kau..ishh…Zul hakimi, baik kau buang jauh- jauh perasaan tu, aku nak balas dendam je pun..

Fikiran kotor Zul Hakimi mula bemain di minda..senyuman pun makin melebar..ishh..nasib kau la ija..aku suami kau kan..bukan sapa pun..kalau aku mintak mana boleh tolakkan..

Zul Hakimi mula merebahkan badannya ke atas katil..ingin di peluknya badan Ija..belum pun sempat Zul Hakimi merebahkan tubuhnya..ija sudah tersedar..

Lantas terus bangun terduduk.

“ encik ni kenapa..nak apa..” kainnya mula di menutupi betisnya...

Gulp..kenapa la awal sangat minah nie sedar..

“ hmmm…aku nak air..”

“ air?”

punyala banyak air dekat dapur tu.cari dekat sini buat apa..ni bilik tidur la..gila betul la mamat ni..alah..macam la aku tak tau kau tu nak apa?.nak mengacau hidup serta ketenteraman hidup aku la tu...menyampah pulak aku tengok mamat ni malam ni.ISHH..Bukan malam ni je..hari-hari pun menyampah betul.

“ hmm..kat dapur kan banyak..”

“ saya ..nak air fresh oren…nak yang buatan sendiri.. aku tak nak yang beli dekat kedai ke..dalam kotak ke..”

Mamat ni buang tebiat ke apa…tengah – tengah pagi buta mintak air fresh oren..mamat ni dah buat dah  la perangai sewel dia tu..otak dia ni kadang- kadang senteng la jugak..tengah – tengah malam ni lagila senteng akalnya datang..

Ija mengaru rambutnya..aduh..

“ hmm..kejap nanti saya buatkan..”

Rambutnya mula di sanggulakan menggunakan penyepit.lantas ija bangun pergi ke arah dapur. Terus Ija hilang dari pandangan mata Zul Hakimi..

“ nasib kau la Ija..sape suruh kau bangun cepat sangat.kan dah kene buat air untuk aku..” senyuman Zul Hakimi makin melebar..mata ni mengantuk la pulak..

“ encik..encik bangun la..ni air fresh orange dah siap dah”

 Ni payah sangat nak bangun ni kenapa..ni lagi satu, tidur atas katil aku kenapanya..ni kan bilik stor..ade ke banyak- banyak tempat dia nak tidur mesti katil ni..dah la baru pukul 3.45 pagi..ni nak suruh aku tidur mana..

Aku mula menguatkan suaraku..agar Zul Hakimi dapat mendengarnya..aku rasa dah lebih dari 3 kali aku memanggil namanya..tak apa la, bolehla aku buat Qiamulai malam ni..rasanya dah lama aku tidak membuatnya..

Belum pun sempat aku melangkah. Pergelangan tanganku di pegang. Aku mula menoleh ke arahnya..
Ni kenapa pulak dah..

Lalu dia menarik hingga aku jatuh ke katil malah terlanggar dadanya yang bidang. Sakit la jugakkan..

“ encik lepas la..kenapa pulak ni..”aku mula meronta..

“ baring je la..abang mengantuk ni..rindu nak tidur dengan sayang” aku memandang kearahnya.matanya perpejam hanya suaranya sahaja yang kedengaran.gila ke apa?..tak pernah- penah panggil sayang, abang bagai..malam ni..

Arghh..lelaki bila angin gatal dia datang..mula la baik semacam..

“ encik lepaskan saya…”

“ syhhh…esok abang ada meeting …abang mengantuk sangat ni. jangan kacau abang..abang nak rehat”

hmm..akhirnya aku mebiarkannya sahaja..malasla nak bertekak malam – malam buta ini..akhirnya kami sama- sama terlena…

2 comments:

Semua entry disini adalah hak milik nanyadila kecuali yang dinyatakan bukan hasil daripada pembebel blog ini.