Friday, February 17, 2012

novel (5): Kau jodoh aku, tapi aku cinta kau.( episod 5)

Views
Bab 5

KAU JODOH AKU, TAPI AKU CINTA KAU


“ ulang lagi sekali..apa dia” Zul hakimi menyuruh aku mengulanginya lagi.. aduh la dia ni…nak ulang wat pe..susah tau dok nak cakap ni..

Mamat nie pulak…macam – macam, desis hati Ija. payah tau tak nak cakap ni.

“ ye abang tak salah dengar..betul la tu..”

Ija menelan air liur..pahit..aku tak sanggup mengangkat wajahku..tak sanggup untuk mengadap wajahnya.. pastinya wajahnya sudah berapi panas..bukan niat aku nak berahsia.. dengan Zarul pun aku tak ceritakan.

Aku berjanji untuk menceritakan peristiwan hitam ni kepada suamiku sahaja. suami yang telah menjabat tangan tok kadi..yang menyebut “ aku terima nikahnya”…

Ya Allah apa terjadi aku redho seadanya..

“ apa kau cakap ni..kiranya aku ni jadi pak sanggup kau la kan..”

Lantang serta lancangnya suara dia..

“ bukan pak sanggup bang, tapi..saya betul – betul tak tahu..saya tak ingat..masa tu umur saya 13 tahun.saya ingat kawan saya datang rumah..kawan saya tu umur dia..tua 5  tahun dari saya…ya.. dia social sikit…

“ habis tu kau kawan dengan dia kenapa?”

“ bukan, mak, ayah saya tak ada dekat rumah.. tak ada orang dekat rumah saya masa tu.. jadi, saya duduk rumah sorang- sorang. Mak dengan abah ke keluar..dia datang nak tengok televisyen..jadi saya kasila masuk..maklum la kawan saya kan.saya kenal la dia..lagipun jiran selang beberapa rumah je dari saya..”

Wajahnya tetap memandag ke arah karpet krim lembut..karpet yang di hadiahkan oleh maksu Atikah..aku takut hendak mengagkat muka..malu pun ada..

“ lepas tu..apa jadi?”

“ dia..suruh saya buat air…saya buat la air..sirap..kemudian, dia suruh saya pergi dapur kejap..ambik kan biskut kalau tak silap..nextnya..dia suruh saya minum pulak air tu..masa tu kan saya kecik lagi..saya tak ingat sangat..alih- alih saya sedar mak saya dah balik. Dengan keadaan saya nya..tidur dalam bilik..saya ingat saya minum air tu dekat ruang tamu.. tapi, saya sedar dah dekat dalam bilik..saya tak tahu”

Sungguh bila di ceritakan pada Zul Hakimi.. perasaan tu, jadi lain.. tenang sedikit..tenang.

“ saya tak tahu.. sama ada saya di rogol kea pa ke..? masa tu budak- budak lagi.. saya tak tahu”
Air mata sudah gugur membasah pipiku..air mata ini menemani juga yang sentiasa menemani aku.. peristiwa hitam ini sering bermain di mataku semenjak akhir- akhir ini…

Argghh…segala beban yang ku simpan akhrinya terbongkar jua..aku tak pasti..aku tak sanggup menyatakan bahawa aku di lakukan sedemikian..

“Jadi aku berkahwin dengan perempuan kotor..argghh.. jijik la aku menderangarnya..patutla tunang kau tu tinggalkan kau kan.. sebabnya kau ni dah tak suci lagi..jadinya kau nak aku nie buat apa..terima kau seadanya…”

“ bukan macam tu..semua perempuan di dunia nie..tak sanggup di rogol, tak sanggup di nodai..saya pun macam tu jugak..bukan saya nakkan benda tu..saya tak mintak pun jalan cerita hidup saya macam tu..saya hanya nak ceritakan perkara sebenar..saya dah tak sanggup menanggung derita ni..”

Tangisan aku semakin kuat..air mata ku tak usah di ceritakan lagila..kalau di hitung boleh jadi sederas air Sungai Pahang la gamaknya..

“ bukan..sebenarnya..saya tak nak abang anggap saya ni..penipu, lagipun saya dah janji dengan diri saya sendiri..saya akan bagitahu suami saya, tak kira la suami tu terima saya atau tak..saya betul- betul tak sanggup..lagipun terpulang kepada abang sama ada nak lepaskan saya atau nak teruskan hubungan ini..tapi kalau boleh jangan lepaskan saya sekarang..saya mintak sangat- sangat..lepaskan saya bila masa yang sesuai”

“ kau penipu. Apa kau ingat aku nak sangat ke simpan kau ni”

Ya- allah sakitnya hati aku ..kenapa aku mula simpati dengan cerita Ija ni..ini balasan aku ke? Zul Hakimi bermonolong kini..

p/s: selamat membaca,,

No comments:

Post a Comment

Semua entry disini adalah hak milik nanyadila kecuali yang dinyatakan bukan hasil daripada pembebel blog ini.