Saturday, February 25, 2012

novel (11): Kau jodoh aku, tapi aku cinta kau.( episod 11)

Views
Bab 11

KAU JODOH AKU , TAPI AKU CINTA KAU!


Sungguh nyamannya aku rasakan..bunyi jam loceng di kiri meja di matikan dengan menggunakan tangan. Mengatuk lagi rasanya. Pastinya jam sekarang pukul 6 pagi. boleh tak aku nak sambung tidur lagi..sedap la pulak rasa bantal ni..lain je dari sebelum ni..aku ada tukar bantal baru ke? ishh, macam tak ada sahaja.

Rasa- rasanya tak ada la pulakkan..alah..malas la nak pikir ..baik aku sambung je tidur..15 minit lagi aku bangunla..makin erat aku memeluk bantal ini..

Tiba- tiba dahi kurasa ada sesuatu objek menolak nya..aduh nyamuk ke apa ni…aku hanya menepisnya..gangguan pulak pagi- pagi buta ni..

“oiii…oii…bangun- bangun..” sekali lagi dahiku di tolak..

Ishh, kejap lagi aku bangunla..15  minit je aku nak sambung tidur ni.

“ oii…susahnya nak bangun!…bagun la..”

Ni siapa pulak ni..ini tak lain tak bukan mesti mamat ni kan..dalam mimpi aku pun dia nak masuk ke..tak payah la gangu aku …kejap je ..nanti dalam sedar nanti kau boleh ganggu balik la..desis hati Ija..

“ weii..ija oii..bangun la..ni kau tidur atas lengan sapa?”

Lantas cepat –cepat aku membuka mata. Sungguh mata aku dan Zul Hakimi bertentang mata..degupan jantung tu tak yah cakapla..aduh..mata aku dengan dia bagaikan terpaku. Bagai kan ada satu tarikan di situ,,sungguh..kalau jantung ni tak ada dalam rangka badan ni mau tercicir kat sini jugak ni… Ishh..patut la lain macam aje aku bantal tu..atas tangan dia rupanya..ishh..wat malu muka ja..

“ saja nak mengatal dengan aku kan..pagi –pagi buta dah buat aku marah…”

Tangannya terus dia angkat. Debukk..Terus kepalaku terjatuh ke tilam. Adoii…kot ye pun lembut la sikit. Ni tak.. ganas sokmo…ishh….

Memang menyakitkan kepala, hati, semuala..pagi-pagi buta ni.menyakitkan hati aku betul…arghhhh….

“ maaf encik tak sengaja..”

Ada gelakan kecil kedengaran di cuping telinga kecilku..sumbing je aku dengar gelakannya.

“ lain kali jangan nak mengatal dengan aku. Ingat kau tu layak ke untuk aku. Bukan je tak layak. Semua la..cuba cermin muka tu sikit..ingat kau tu perempuan kotor.kotor. tak hingin aku dengan kau.keturunan pun bukan baik sangat. Jijik.bila aku nak je kalau boleh dekat dengan aku.faham. f.a.h.a.m”

“ tapikan ni bukan bilik saya ke..bukan saya mengatal dengan encik pun.” Ija mula membentak..

“ ehhh…banyak cakap pulak perempuan ni pagi-pagi buta ni. ta kirala aku nak tidur bilik mana sekalipun.ni rumah family aku.kau tu orang luar je. Orang gaji rumah ni. tak payah la nak cakap banyak..aku punya sukalah nak tidur mana pun”

Muka Zul Hakimi makin merah. Menahan marah barangkali..

Dah tu kenapa tak tidur dekat tepi kolam ke, depat ruang tamu tu ke…kat gazebo tu ke..kenapa bilik aku jugak jadi mangsa. Elah..dasar lelaki..Gatal semuanya…

 ***

Senyuman terukir di bibir Zul Hakimi. Semua staf di department yang itu memandangnya pelik. kenapa? Tergoda dengan senyuaman menawan aku. Ishh..aku bukan buat iklan ubat gig tau tak?. Aku senyum tanda aku bagi sedekah pagi-pagi hari ini. Ishh..nak sedekahkan semua orang dengan wang tak mungkin la kan. Kalau senyuman semua orang boleh lakukan. Sedekah itukan amalan mulia. Lagipun sedekah ni la bekalan kat akhirant nanti..

Man mula buat muka pelik.

Kenapa pulak dengan kawan aku yang sorang ni. sewel dah ke..ke kene sampuk hantu. Senyum sorang – sorang pulak tu…ni mesti ada apa – apa ni..

“ ehh..man, awal nya masuk bilik aku.hairan jugak la aku dengan kau nikan..pelik..”

Briefcase berwarna hitam diletakkan di atas meja. Proposal yang akan di bentangkan pagi ini dikeluarkan dari dalam beg tersebut.lantas beg tersebut diletakkan ke atas rak sebelah kiri.

“ tak adala.. pelik jugak la aku tengok kau ni. senyuman tu lebar sangat. Wat iklan ubat gigi kea pa? ke malam tadi ada apa- apa?”

Man ni apa, nak korek rahsia rumah tangga aku la tu.. dia ni tak habis- habis betul. Ishh.. senyuman tu..penuh sejuta makna tau tak..Zul Hakimi menembak sahaja.

“ kenapa apa pulak.aku ok je ..sihat..bertenaga”

“ bertenaga”

Senyuman sumbing terukir di bibir Man.man ni mula nak fikir yang bukan- bukan tu..

“ tak ada..dah- dah pergi sambung buat kerja. Tu air kopi tu bak sini aku nak minum. Dahaga..panas pulak tu dengan gossip yang kau nak bawak ni”

“ betul tak ada apa- apa”

“ iya,.tak ada apa- apa..”

“ ehh…dengar cita.si Zura tu nak balik Malaysia..betul ke”

Zul Hakimi mula menepuk dahinya.

“ aah..lupa pulak aku dengan minah tak cukup kain tu..dia nak sampai sini kot. Malam tadi dia call katanya next week nak balik Malaysia. Entahla..biarlah minat senget tu..dia wat stok geli- geli aku boleh la”

Zul Hakimi gelak besar.

“ oii..bini kau nak campak mana.sungai klang ke..aku tak tau la pulak kan encik Zul Hakimi kalau kau orang pertama campak bini kau dalam sungai tu. aku pernah baca paper orang selalu campak baby je dalam sungai- sungai ni..”

Aah..betul sekarang ni banyak gejala macam tu. makin ramai orang buang anak ke dalam tong sampah, sungai, semua yang macam tu la..kes- kes semua buang bayi ini makin meningkat bila adanya konsert ke pesta, sambutan tahun baru  ke apa ke..

alih-alih 9 bulan lepas tu banyak la cerita orang buang bayi..ishh..betul ke bila ada pesta adanya peningkatan kes buang bayi ni..betul ke ..ni kena bagi cadangan dekat kerajaan ni supaya pesta tu tukar jadi konsert  kumpulan nasyid ke ceramah agama ke. ..mana tahu cadangan di terima..aku pun tak la baik mana kan..adanya usrah boleh saling mengigati. Desis Zul Hakimi.

Sejak bila aku jadi baik ni..pelik-pelik..

“ ishh..buat apa campak..aku bunuh je la dia. Tak pun bom macam kes altantuya tu. padan muka si Ija tu. banyak sangat menyakitkan hati keluarga aku, dengan aku-aku sekali dia sakitkan.”

Betul ke Ija tu menyakitakan hati kau. Bukan kau ke yang banyak menyakitkan hati dia. Arghh,..lantak la..mama nak aku seksa dia..biarla puas aku seksa dia..biar padan muka dia.

“ ehh..dah la..aku nak masuk meeting room ni..eh..yang kau terjegat lagi tu buat apa..tak nak masuk meeting ke?”

“ alah..Zul..nak lari topic la tu..”

“ dah- dah. Pergi Siap sedia tu.”

Man terus melangkah keluar tapi senyuman yang dilontar penuh makna mendalam
.
Ija kau ni  bagi aku makan apa.kenapa asyik ingat kan kau je..ishh.. Zul Hakimi oi..banyak awek kat luar tu kau boleh sapu. Tak pun ambik je kau punya secretary tu. Si Norinani a.k.a nani tu .cun  pun cun..sweet je aku tengok..anak dara lagi tu..ishh..ni mula nak mengatal la tu…

p/s: melamat membaca  ^-*

No comments:

Post a Comment

Semua entry disini adalah hak milik nanyadila kecuali yang dinyatakan bukan hasil daripada pembebel blog ini.