Friday, February 17, 2012

novel (4): Kau jodoh aku, tapi aku cinta kau.( episod 4)

Views
Bab 4 


Pekat malam semakin memekat. Bulan penuh cantik di mataku. Sungguh cantik . secantik busana siang tadi yang pernah melekap di tubuhku. Sungguh tak dapat aku bayangkan aku bercinta dengan orang lain. berkahwin dengan orang lain.

Aku menoleh kebelakang apabila telinga kecilku ni dapat menangkap pulasan tombol pintu..
Aku perlu kuat..aku perlu tabah menceritakan rahsia diri ini. Rahsia yang aku simpan selama bertahun- tahun. Sungguh aku pendamkan rahsia ni..tidak ada seorang pun yang menegtahui rahsia silam aku.. termasuk mak, abah, malah abang kandung ku jugak..

Ya- allah kuatkan hambamu ini..

Ija kau dah janjikan sesiapa sahaja yang menjadi suami kau , pastinya kau akan luahkan..Kau dah janjikan nak bagitahu pada malam perkahwinan kau..suara halus yang entah dari mana datangnya seperti mengucapkan kata- kata semangat kepadaku.

“ abang,” aku meneguk air liur..

Ishh, mulut nie pun lancar pulak panggil dia abang..

Dia tersenyum nipis..kenapa mata aku Nampak senyumanan dia macam sumbing..ishh,,perasaan aku je tu..

“ hmm, ada apa?” Zul Hakimi mula bertanya..

Dada ni pun jangan la berdegup kencang sangat.. aku bukanya berlari ke, pergi gim ke, aku tengok muka perempuan je pun…ishh.. ganguan betul la…

Minah ni pun..kenapa la tak pakai tudung. Tak takut ke dia dengan aku.

Mata Zul hakimi dah beralih ke leher jinjang Ija..

Ishh..mamat ni pun..jangan la tengok aku macam tu..kang aku tak jadi cakap kang..macam mana…ija pulak yang mula bermonolog sendiri..

Aku mula menelan air liur..ishh..apa nak jadi – jadilah.. aku dah berjanji dengan diri aku..selama sepuluh tahun aku menyimpan rahsia besar ni.. tak mungkin aku pendamkan nya lagi…
Aku makin mendekati Zul Hakimi..aku duduk di sebelahnya..

Mak aii..minah ni.. berani sungguh…nasib kau la ija ..if anyting happen kat kau..kau yang datang..bukan aku yang mintak…yang aku nie pun..punya la banyak perempuan seksi kat sekeliling aku.. siap peluk, cium aku lagi.. tak de la dada ni kencang sangat…dengan minah nie..kencang semacam je…kenapa?

Ija mula berdehem.meneguk air liurnya. sukar untuk di telannya.

“ hmm..saya nak bincang dengan awak..rahsia yang saya pendam selama ini?”

Rahsia..rahsia pasal abang kau..ishh..tak payah aku dah tau dah…

“ rahsia apa?”

Aku membetulkan duduk pulak..ishh, ija kau kuat, kau boleh cakap punya…ija kau ni kuat bermonolog la..
“ saya..sa..ya…”

“ ye ada apa..awak ni nak apa sebenarnya..takut- takut kenapa. Awak nak cakap apa dengan saya..?”

Jangan la duduk dekat sangat.. kang tak sempat cakap kagn aku dah terkam kau pulak..minah ni pun duduk la jauh sikit..

“ saya..rahsia..” ishh..mulut cakap je la…

“ saya, sebenarnya..saya ni..”

“ kenapa dengan awak nie..takut sangat..rahsia apa awak nak cakap ni..muka tu dah pucat lesu je saya tengok..kenapa Nampak hantu.?”

Ishh..mamat nie pun..hantu apa nya..mamat nie siap buat lawak lagi.. kang tak pasal- pasal..aku tak cakap kang.. rugila…

“ saya.. sebenarnya..rahsia nie saya dah pendam lama..rahsia tentang diri saya…rahsia ni tak ada orang tahu.. tak ada sesiapa pun tahu.. termasuk ahli keluarga saya.. semua ahli keluarga saya pun tak tahu..”
 Ija mula menelan air liur..pahit..

“serius je bunyinya..kenapa?”

“ abang, jangan terkejut ek..saya cakap ni.. abang pun jangan marah ek…sumpah saya tak tahu..saya tak pasti..”

Minah ni pun..kenapa pulak..jam di dinding aku kerling.. pukul 1.30 pagi..

Minah ni, kul 1.30 malam..malam pertama pulak tu..ishh.. banyak cakap pulak tu..

“ kenapa..kalau susah nak cakap..sok- sok je la cakap..saya nak tidur ni..” tangan zul hakimi sudah mencapai bantal yang berada dihujung penjuru katil..

“ abang kejap la..saya nak cakap ni..”

“ hmm”

“sepuluh tahun lepas saya pernah di rogol..rape”

Wajah ija menunduk…

“apa rogol”

R.O.G.O.L.

p/s: selamat membaca

No comments:

Post a Comment

Semua entry disini adalah hak milik nanyadila kecuali yang dinyatakan bukan hasil daripada pembebel blog ini.